top of page
תמונת הסופר/תישראל זמור-מנכ ל

למה חשוב להפוך את דירות לנגישות לאנשים בעלי מוגבלות?


הנגשת דירה – למה חשוב להפוך את דירות לנגישות לאנשים בעלי מוגבלות?

הדירה בה אנחנו חיים וגרים צריכה להתאים לצרכים שלנו. כאשר אנחנו משפצים את הדירה שלנו כדאי לנו להשקיע בהנגשה שלה לצרכים שלנו. הנגשת דירה לאנשים בעלי מוגבלות כמו למשל אנשים שנעזרים בכיסא גלגלים יכולה להפוך את המגורים בדירה לנוחים יותר. במקרה בו אנחנו או אחד מבני המשפחה שלנו נעזרים בכיסא גלגלים עלינו לשים לב שהדלתות בבית מתאימות לכיסא וכך שהכיסא יוכל לעבור דרכם. עוד חשוב לשים לב שחדרי האמבטיה בחדר מותאמים לשימוש של אנשים בעלי כיסא גלגלים.

הנגשת דירה – למה חשוב להנגיש גם את הבניין ולא רק את הדירה?

הנגשת דירה כוללת בין השאר הנגשה לא רק של הדירה הפרטית שלנו אלא גם הנגשה של הבניין בו אנחנו גרים. חשוב מאוד שהבניין בו אנחנו גרים יתאים לצרכים שלנו אם יש לנו כיסא גלגלים. בשביל שהבניין בו אנחנו גרים יתאים לצרכים שלנו עם כיסא הגלגלית אנחנו צריכים שבבניין תהיה מעלית שיכולה לשאת אותנו ואת כיסא הגלגלים שלנו. מומלץ לוודא שבבניין שלנו יש גם מערכת חשמל שיכולה לתמוך בנו במקרה של הפסקת חשמל – מערכת זו כוללת בדרך כלל שימוש בגנרטור איכותי. ככל שהבניין בו אנחנו גרים יתאים יותר לצרכים שלנו כך איכות החיים שלנו תהיה יותר טובה.

הנגשת דירה – והפיכת המגורים בדירה לנוחים יותר.

הנגשת דירה יכולה לסייע לנו להפוך את המגורים בדירה שלנו לנוחים יותר. חשוב מאוד לשים לב שהמגורים בדירה שלנו יהיו נוחים ובטוחים. כאשר הדירה שלנו מותאמת לצרכים שלנו אז איכות החיים שלנו יכולה להשתפר מאוד. התאמת חללי המגורים השונים בבית כמו חדרי השינה, הסלון, חדרי האמבטיה והמטבח לצרכים שלנו יכולה לאפשר לנו לשפר את איכות החיים שלנו כך שהיא תהיה גם בטוחה וגם טובה מאוד. שיפוץ הבית שלנו כך שהוא יתאים לצרכים המיוחדים שלנו יאפשר לנו להתנהל ולחיות בכבוד מבלי שום חשש לבטיחות האישית שלנו. כאשר הדירה שלנו נגישה לנו אז אנחנו יכולים לנהל אורח חיים עצמאי..

18 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page